Hoe kan ik de show inzetten?

Leuk zo'n show, maar hoe past dit in de lijn van waar onze organisatie mee bezig is?

De Zo ben ik nu eenmaal show bij allerlei soorten evenementen en trajecten kan worden ingezet. Om je op ideeen te brengen zetten we hier alvast de meestvoorkomende scenario's op een rijtje: 

Bij verandertrajecten

- Als kick off, bijvoorbeeld bij de lancering van een nieuw beleidsplan.
- Als opfrisser, bijvoorbeeld op een kwartaalbijeenkomst of werkoverleg.
- Als afsluiter, om stil te staan bij veranderingen die hebben plaatsgevonden.

Als bedrijfsuitje

- Om de dag komisch en inhoudelijk mee te beginnen.
- Om elkaar op een andere manier leren kennen (combinatie show + workshop).
- Om de dag mee af te sluiten, als ‘food for thought and dialogue’ vlak voor de borrel.

Op netwerk events

- Als verbinder en gespreksopener voor zakelijke relaties. Voor iedereen op een eigen manier herkenbaar. 

Bij themabijeenkomsten en inspiratiedagen 

-Rond actuele onderwerpen als: Leren & ontwikkelen, samenwerken, persoonlijk leiderschap, het nieuwe werken, zelfsturing, effectiever communiceren, authenticiteit, omgaan met verandering of lastig gedrag, digitalisering, flexibiliteit of 'agile' werken
- Maar het wordt net zo goed ingezet als combinatie programma met een specialistisch onderwerp als wondzorg of de uitleg van een nieuw computersysteem. 

Voorbeelden van klanten....

De directie van een grote overheidsorganisatie wist ...

Dat er grote veranderingen aan gingen komen. Zij zochten iets waarmee ze medewerkers konden voorbereiden op wat ging komen. Niet alleen op praktisch of strategisch niveau, maar op menselijk gebied. Niet op een al te zware manier, maar met humor. We hebben allemaal onze flexibiliteit hard nodig, dat willen we hen op een ludieke en empathische manier meegeven. 

We zoeken iets dat urgentie creeert en mensen verleid naar zichzelf te kijken.

Een programmamanager van een grote scholengroep vertelde ons...

"De verandering op organisatie niveau is nu helder; nu zijn we aangekomen bij de praktijk: Vooral op het gebied van individueel gedrag van medewerkers is er nog een slag te slaan. Mensen zien heel goed wat anderen zouden moeten veranderen, maar kijken nog weinig naar zichzelf. We horen dingen als “dat doe ik toch al?” terwijl als je eerlijk bent: doen ze het echt? Hebben al die trainingen wel zin als mensen niet erkennen dat ze iets te leren hebben? 

We zoeken een graadmeter: wat speelt er bij medewerkers, hoe staan ze erin?

Het afdelingshoofd van een technisch bedrijf zei..

Wij hebben eigenlijk helemaal geen verandering op dit moment. Het gaat prima met ons bedrijf en we zijn blij met onze medewerkers. We snappen allemaal het belang van innovatie en ontwikkeling. We willen gewoon iets leuks. Iets waar we samen om kunnen lachen. Verschil tussen types onderling is namelijk voor iedereen herkenbaar. Wij boekten de Zo ben ik nu eenmaal show omomdat de typetjes echt tegenkrommend goed gespeeld zijn en omdat het gaat over universeel herkenbare werksituaties. Humor is voor ons heel belangrijk, het houdt de werksfeer goed en houdt mensen scherp en open minded. 

We willen afrekenen met oude ineffectieve patronen

In gesprek met de HR directeur van een overheidsinstelling...

Bij onze organisatie is een jaar geleden een nieuwe teamsamenstelling gemaakt, er is afscheid genomen van collega’s. Het waren turbulente tijden. Nu zijn de gemoederen weer wat bekoeld, de meeste mensen zijn gewend geraakt aan hun nieuwe plek, maar sommige teams zijn nog aan het worstelen om zich aan te passen. Het valt niet altijd mee om daar met humor naar te kijken. We hopen dat de show mensen helpt om zelf verder gaan met hun ontwikkeling en nu niet terug te vallen in oud gedrag. Alleen op die manier lukt het om de kwaliteitsslag te slaan die we voor ogen hadden. 

We zoeken iets dat mensen wakker schudt en in een leerhouding brengt.

Cultuuromslag

Live evenementen als de"Zo ben ik nu eenmaals show" zijn onmisbare ingredienten in elke cultuuromslag. Al helemaal als ze worden opgevolgd met workshops, e-learning filmpjes of trainingsessies waarin Rick, Tilly, Dries en Jack in nieuwe situaties terugkeren. Voor diverse klanten ontwikkelden wij daarom follow -up programma's die passen bij hun beoogde cultuuromslag.  Meer weten over een traject op maat? Neem contact op!