Wat klanten zeggen over ons

"Zo ben ik nu eenmaal" show op HR bedrijfsuitje Rijksoverheid

"Studio Spaak verzorgde voor ons een "Zo ben ik nu eenmaal show" met daarna een workshop op ons jaarlijkse teamuitje. We wilden iets luchtigs, dat geen weerstand zou oproepen. Maar wel iets dat mensen wakker zou schudden. Iets dat zou zeggen: Kijk eens naar jezelf. En zoiets aankaarten, dat kun je natuurlijk heel serieus doen, maar dan krijg je zo’n reactie van: We moeten helemaal niks. Het triggert niet. Maar Studio Spaak weet gedrag zo uit te vergroten dat je naar jezelf gaat kijken. Je denkt. Jeetje.. bizar, gek, wat gebeurd hier? Zo ben ik toch niet? Dit is te grappig! En een paar dagen later hoor je ineens je collega's: Oh er zit toch meer in van mezelf. Nu ook, weken later worden personages aangehaald. Mensen durven zich kwetsbaar op te stellen en blijven er mee bezig. Laatst nog op onze salarisadministratie een collega die zei:” Ik moet toch bekennen dat ik echt een Rick ben”.  Of in een teamoverleg iemand die zegt: Hee Tilly! Waarna de ander direct zei: Oja sorry.  Wat ik hoopte is dus zeker uitgekomen. Ik heb Studio Spaak dan ook aan meerdere mensen aanbevolen."

 F. Hoofd afdeling HR RIJKSOVERHEID

HR dag, Eneco

“Een week na het zien van de ‘Zo ben ik nu eenmaal’ show wordt er nog steeds over nagepraat en dat is wat we wilden bereiken. Mensen vonden de show grappig om naar te kijken, maar ook confronterend hoe echt het is. De typetjes en het management jargon zijn pijnlijk herkenbaar. We gaan in vervolgsessies de types uit de show terug laten komen om te bespreken hoe we kunnen omgaan met veranderingen.”

Sanna van der Wijst- HR Manager Eneco

"Zo ben ik nu eenmaal" show voor docenten lyceum de Amersfoortse Berg

“Was een hele humorvolle maar vooral ook nuttige bijeenkomst. Aanrader!

Ferry Brokers- Rector

ROC TOP start event

 ‘Bij onze zoektocht om een aantrekkelijk, aansprekend programma samen te stellen voor ons jaarlijkse StartEvent (= opening nieuw onderwijsjaar), werden we getipt om eens te praten met de mensen van Studio Spaak. Dat hebben we gedaan, we raakten enthousiast en hebben ze geboekt. Hetzelfde enthousiasme herkenden we bij veel van onze collega’s toen de theatershow werd opgevoerd: indringend, confronterend, humoristisch! Ik kan de show van harte aanbevelen als je op zoek bent naar iets waarbij je de groep (inclusief jezelf) een spiegel wilt voorhouden.’

Peter van Leeuwen, Manager Marketing & Communicatie ROC TOP

HAGA Ziekenhuis

Wij hadden Studio Spaak al eerder zien optreden dus wisten meteen dat we met hen wilden werken voor de bijscholingsdagen van ons dialyse team. We zochten een programma dat ons weer even bewust maakt van de kleine dingen. De dingen die erin sluipen, slordigheden, geklaag onderling, of situaties waarin je te weinig rekening houdt met de cliënt. 3 middagen heeft Studio Spaak voor ons opgetreden en 85% van de medewerkers beoordeelden de bijdrage van studio Spaak met de hoogste waardering. Bovendien merken we nu, twee maanden later dat de herkenbare voorbeelden van Studio Spaak echt zijn blijven hangen. Het optreden was heel praktijkgericht waardoor mensen er zelf echt iets uit meenemen. Het programma heeft ervoor gezorgd dat mensen nu toch beter opletten, alerter zijn. Bovendien als we merken dat oude gewoontes er weer in sluipen hebben we nu iets om op terug te komen en naar te verwijzen.  Wij kijken terug op een zeer geslaagde samenwerking!

I. van Heijnigen en J. Faber Jansen. Haga ziekenhuis, afdeling dialyse.

Gemeente Leiden

“ De Zo ben ik nu eenmaal show is een hele mooie uitvergroting van de werkelijkheid. Er zitten in ons allemaal elementen van de 4 karakters die voorbij komen en dat zie je mooi terug in het spel van de acteurs. Het is een mooi moment om de dag mee te beginnen, het maakt alles open. Iedereen realiseert zich dan nog beter waar ze staan als het gaat om transitie.

Cor Klein
Afdeling realisatie Stadskennis en Cultuur  Gemeente Leiden

Rijnstate ziekenhuis

Studio Spaak verdient een aanbeveling! We hebben samenwerkt in het kader van een symposium waarin bepaalde thema's binnen de zorgpraktijk vanuit ethisch perspectief aan de orde werden gesteld. Samen met acteurs van Studio Spaak en vrijwilligers uit onze organisatie wist Studio Spaak de thema's op een aansprekende manier in theatervorm te vertalen, en daarbij humor en gevoel voor realiteit met elkaar te verbinden. Daarmee droegen ze bij aan een goede, aansprekende sfeer tijdens het symposium. Hun theaterwerk maakte het de deelnemers aan het symposium gemakkelijker om met elkaar in gesprek te gaan, en droeg bij tot een positieve beeldvorming van ethische reflectie in de gezondheidzorg.

Angeline van Doveren- Kersten, Hospital Ethicist. Rijnstate ziekenhuis, Arnhem